La Tana


Als je De Telegraaf leest, weet je nog niks

Zelden lees ik die krant, en toen ik het een paar weken geleden wel deed, was ik meteen gedesinformeerd door een artikel van de heren John van den Heuvel en Johan van den Dongen.

Zij schreven:

Een zwaarbewapend arrestatieteam van de Nationale Recherche haalde woensdagmiddag een Zuid-Italiaanse man uit de woning die net enkele dagen in Aalsmeer was. Hij had zich vorige week bij het groepje Italianen gevoegd dat het pand zo nu en dan een paar dagen bewoonde en dan weer enkele weken weg was. De huurder van het pand is een man die het huurcontract op 1 februari van dit jaar ondertekende als Vincenzo Vitale, 54 jaar geleden geboren in Cava de Tirreni, net onder Napels.

En dan nu de door mij bij elkaar geraapte feiten:

De in het Telegraaf artikel genoemde Vincenzo Vitale speelt in het onderzoek van de Nationale Recherche geen enkele rol. In Aalsmeer werd niet één man, maar een groep van vijf Napolitanen gearresteerd. Daar zat geen Vitale tussen. Ze hadden valse paspoorten in hun bezit, en geen drugs van betekenis. Ik weet nog net iets meer dan dat, maar ik ga hier blogwise natuurlijk niet alles zomaar weggeven. En dat snapt U.

4 reacties so far
Plaats een reactie

Nergens in het artikel wordt beweerd dat Vicenzo Vitale is gearresteerd. Gemeld wordt alleen dat Vicenzo Vitale de huurder van het pand is. Goed lezen svp!

Reactie door Johan van den Dongen

Jaja, ‘haalde woensdagmiddag een Zuid-Italiaanse man uit de woning’ is dus slechts een suggestie??

Reactie door cecile

Er staat: ‘haalde woensdagmiddag een Zuid-Italiaanse man uit de woning die net enkele dagen in Aalsmeer was. Hij had zich vorige week bij het groepje gevoegd’ etc. Er wordt dus niets gesuggereerd. Nogmaals, gewoon goed lezen voordat je moord en brand schreeuwt over desinformatie, Cecile.

Reactie door Johan van den Dongen

Sjongejonge, ben jij even in je wiek geschoten zeg! En dat door zo’n onschuldig blogje als het mijne. En, ik zeg het toch even: je gebruikt een nogal badinerend toontje, Johan.

Maar moord en brand, nee, dat is toch meer des Telegraafs, en niet zozeer mijn stijl. Desalniettemin blijf ik bij mijn punt.
En ik moet jullie toch ook bedanken, want ik heb hartelijk gelachen om jullie stukje met ‘mijn bron’ bij het OM. 😉

Reactie door cecile




Geef een reactie

