La Tana


Italië beleeft een delicaat moment…
februari 14, 2008, 11:41 am
Filed under: Italië | Tags: , , , , , ,

In de regeringsburelen van het Palazzo Chigi in Rome schampert een naaste assistent van een hoge regeringsfunctionaris van de pas gevallen regering: “Het huidige Italië is een appendix van het Vaticaan.”

In Napels kwam direct na de abortus van een dode foetus, politie de Napolitaanse ‘Policlinico’ binnen. Ze namen de dode foetus en de administratie in beslag en verhoorden meteen daarna de zojuist geaborteerde Silvana.

Silvana: “Ik ben 39 jaar, de controles die ik heb laten uitvoeren over mijn zwangerschap wezen uit dat er teveel mis was.”
Ze besloot tot abortus.
“Dat kan tot de 24e week. Drie dagen kreeg ik weeën-opwekkende middelen. Maar maandag rond 11.00 uur liet de arts me na een echo weten dat de foetus dood was.”

Na de abortus vindt ze politie naast haar bed. “Ze bombardeerden me met vragen. Beschuldigden me. Hoe was het gebeurd, waarom had ik geaborteerd, wie was de vader. Zelfs of ik had betaald, want ze verdachten me ervan de medici te hebben omgekocht om me te laten aborteren. Vervolgens hebben ze ook de vrouw in het bed naast me verhoord, die hier ligt vanwege een risicovolle zwangerschap. Een absurde situatie.”

Een anoniem telefoontje naar de politie over een illegale abortus werd waarschijnlijk gepleegd vanuit het ziekenhuis zelf. De OvJ stelt dat hij er dus wel politie heen moest sturen.

In kritieke situaties van gevallen regeringen en ‘overdracht’ van macht rekt het Vaticaan haar macht altijd op in Italië, en onder Ratzinger krijgt dat bepaald extreme vormen. Ook Italiaanse overtuigd katholieke gelovigen volgen deze ‘ontwikkelingen’ met afschuw.
De abortuswet ‘194’ is tijdens verkiezingscampagnes, en zeker niet alleen in Italië, een enorm geliefd onderwerp bij ‘rechts’. Campagne voeren over de buiken en ruggen van de kiezers heen, het is een democratische gewoonte van jewelste geworden. Het is met recht: ‘gravissima!!’

Dus gaan vandaag in Napels vrouwen ouderwets de straat op, voor het inmiddels eveneens ouderwetse recht op ‘baas in eigen buik’.

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

