La Tana


Het vuil, de ezels, en RTL-nieuws
december 28, 2007, 2:37 pm
Filed under: Italië, Media, NL, Vuur | Tags: , , , , , ,

Gister een reportage gezien over een leuk onderwerp op Sicilië: ezeltjes die vuil ophalen. Het schijnt in te slaan, “want in Calabrië is er ook al een dorp dat deze oude-nieuwe manier van herrieloos vuil ophalen wel ziet zitten.” Aldus het RTL-journaal.

Nou herinner ik me niet of ik wel de hele reportage heb gezien, want ik miste de Italiaanse nieuws-factor in het bericht.

Fueco Scampìa

In de afgelopen dagen heeft Napels te maken gehad met talloze uitbrekende stinkende branden. In de fik gestoken bergen afval. Voorstadjes als Scampìa komen bijkans om in zo’n 35.000 ton rondslingerend vuilnis, als ik het wel heb. In Italiaanse online media zag ik vreemd-prachtige foto’s van het kleurige vuil – veel plastic – waaromheen rijen auto’s zich een weg zoeken in Scampìa, met de imposante Le Vele op de achtergrond.

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat hierover helemaal niets is gezegd in de RTL reportage over afval in Italië 😉

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

