La Tana


Capo dei Capi
november 29, 2007, 1:18 pm
Filed under: Italië, Media | Tags: , , , , , ,

Clemente Mastella, de Italiaanse minister van Justitie is eigenlijk journalist, of liever: dat was hij 132 dagen, vanaf 19 mei 1975, toen hij zich liet installeren als journalist binnen de Rai-staatsomroep door de erg machtige christen-democratische politicus Ciriaco de Mita. In Napels, want Mastella komt oorspronkelijk uit Ceppaloni, bij Benevento, iets ten oosten van de stad.
Hierover zei Mastella zelf: “De Mita zorgde voor mijn positie binnen de Rai, waar toen drie dagen van stakingen volgden tegen mijn contract. Tegen mijn collega’s zei ik slechts: ‘En jullie zijn zeker via eerlijke competitie binnengekomen!'”

MasteLcard MastelCard

Mastella verruilde zijn journalistieke carriere voor een politieke, eerst in het Italiaanse parlement. Met het oog op de verkiezingen van 20 juni 1976 had hij een tactiek:

“Ik realiseerde het wonder zo: ik wachtte af tot al mijn collega’s naar de mensa waren. Dan liet ik de telefonistes bellen naar de gemeentes van mijn kiesdistrict en liet me introduceren als directeur van de Rai. Vervolgens signaleerde ik de naam van deze geweldige jongere om op te stemmen: Clemente Mastella.”

Mastella concentreert zich in deze dagen op het plegen van censuur over televisie-uitzendingen en series als ‘La Vita Rubata‘ en nu ook ‘Il Capo dei Capi‘ over Cosa Nostra, geschreven door kwaliteits journalisten. De series worden door de minister van Justitie simpelweg uit de programmering gehaald, ‘tot nader order’.

Bron: La Casta – Sergio Rizzo, Gian Antonio Stella

2 reacties so far
Plaats een reactie

[…] corruptie, Italië, Justitie, Napels, politiek, Sandra Lonardo, Toto Cuffaro De Italiaanse minister van Justitie, Clemente Mastella trad afgelopen woensdag af en dus kan de zeer wankele regering Prodi struikelen. Maandag in de […]

Pingback door Italië volgende week: Regeringscrisis? « La Tana

[…] grote onafhankelijkheid van de politiek. Die politiek die de laatste keer juist gevallen is op de verwevenheid van politici met … ? Geen Reacties tot nu toe Plaats een reactie RSS feed voor reacties op dit bericht. Plaats […]

Pingback door 4x capi mafia opgepakt… « La Tana




Geef een reactie

